8 ترند برتر طراحی UX برای سال 2022

طراحی UX به دنبال ایجاد کارها برای همه افراد درگیر است. طراحی UX تجربه را برای کاربر بهبود می بخشد و آن را روان تر، بدون درز و مثبت می کند. با توجه به اینکه واقعیت‌های مصنوعی و مجازی جدید نحوه کار و معاشرت ما را تغییر داده است، در دو سال گذشته استفاده از اینترنت و دستگاه‌های فناوری افزایش یافته است. کاربران بیشتر، تقاضاهای بیشتر، نیازهای در حال تغییر بیشتر کاربران و بازخورد بسیار بیشتر وجود دارد که طراحی UX را به یکی از پویاترین زمینه های طراحی تبدیل می کند.

برای اینکه ایده ای در مورد آنچه در طراحی UX در سال 2022 انتظار داشته باشید به شما ارائه دهیم، از جامعه طراحان UX خود پرسیدیم که کدام روندها در رادار آنها هستند. آنچه ما دریافتیم افزایش توجه به تجربیاتی مانند داستان سرایی، شخصی سازی و طراحی تعامل عاطفی بود که عمق و واقعیت را به تجربیات کاربر می آورد. هر چند خیلی بیشتر هم هست نگاهی به 8 روند برتر طراحی UX که در سال 2022 در راه است، بیندازید.

8 ترند برتر طراحی UX برای سال 2022


داستان سرایی
با قرار دادن ناوبری آزمایش کنید
تجربه یکپارچه
رابط کاربری صوتی
تجربه شخصی
تجربیات اسکرول خلاقانه
طراحی تعامل احساسی
تجسم داده ها

 

داستان سرایی


این واقعیت که انسان ها به داستان سرایی واکنش نشان می دهند خبری نیست. داستان‌ها از زمان وجود ما با ما بوده‌اند، به گواه نقاشی‌های غار، افسانه‌ها، همه کلمات و تصاویری که زمان بی‌وقفه سفر می‌کند و ما را در روایت‌های مشترک به هم می‌پیوندد. این یک فعالیت اجتماعی است که به افراد کمک می کند با آنچه که روایت می شود ارتباط برقرار کنند. این داستان ها و تجربیات در هسته اصلی احساسات آنها هستند، آنها کنجکاوی را برمی انگیزند و غوطه ور هستند. با نگاهی به سال 2022، ما این ابزار جاودانه را به عنوان یک روند UX قابل توجه می بینیم.

 

ایجاد یک تجربه از طریق داستان گویی می تواند یک ارتباط قوی بین کسب و کار و مشتریان ایجاد کند. هر چه کاربر داستان کامل یک برند یا داستان تجربه مشتری را بیشتر بداند، احتمال اعتماد و ارتباط با آن کسب و کار بیشتر می شود.

تمام این جزئیات، یا نقاط طرح، در طول تجربه کاربر بافته می شود و آن را به سفر و داستان کاربر تبدیل می کند. این پیشرفت خطی، صفحه به صفحه یا با هر اسکرول، جزئیات بیشتری را آشکار می کند که چرا این برند به وجود آمده است، چه کاری می خواهند انجام دهند و کاربر چگونه با چشم انداز، محصول یا خدمات سازگار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.